تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/03/17 - 12:23
کد خبر: 506941

زمان افتتاح "بزرگ‌ترین پایگاه فضایی غرب آسیا"

زمان افتتاح "بزرگ‌ترین پایگاه فضایی غرب آسیا"

وزیر ارتباطات با بیان اینکه بزرگ‌ترین پایگاه فضایی غرب آسیا ‌در چابهار در حال ساخت است، گفت: فاز نخست این پایگاه با ۵۶درصد پیشرفت فیزیکی با کا‌ر شبانه‌روزی در حال تکمیل است و تا حداکثر دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ عیسی زارع‌پور امروز، پنج‌شنبه، در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی سیستان و بلوچستان در حوزه وزارت ارتباطات اظهار داشت: در روزی که کار را در دولت سیزدهم شروع کردیم متعهد شدیم در راستای توسعه عدالت ارتباطی، تمام روستاهای کشور به‌ویژه روستاهای بالای 20 خانوار را به شبکه ارتباطی پرسرعت، شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل کنیم.

وی با بیان اینکه در ابتدای شروع کار 79 درصد روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ارتباطی پرسرعت متصل بودند، افزود: اما در سیستان و بلوچستان 58 درصد روستاهای بالای 20 خانوار متصل بودند و 20 درصد با میانگین کشوری اختلاف داشت.

وزیر ارتباطات با اعلام اینکه "اما امروز این موضوع کلاً تغییر کرده است و بالای 96 درصد روستاهای بالای 20 خانوار به ‌شبکه ارتباطی پرسرعت، شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند."، تصریح کرد: به‌لحاظ جمعیتی نیز 98 درصد جمعیت روستاهای کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

زارع‌پور با ابراز اینکه "با کار جهادی که در سیستان و بلوچستان انجام شد، اکنون عقب‌ماندگی جبران شده است."، اضا‌فه کرد: با راه‌اندازی 1261 روستای بالای 20 خانوار، درصد دسترسی مردم به  ‌شبکه ارتباطی پرسرعت، شبکه ملی اطلاعات و اینترنت به 91 درصد رسیده است و 5 درصد با میانگین کشوری فاصله داریم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه "عملیات فیبر نوری نیز ‌‌در سیستان و بلوچستان از‌ امروز آغاز می‌شود."، ادامه داد: اگر شهرداران و استانداری همکاری لازم را داشته باشند تا پایان سال این وعده را می‌دهم که سیستان و بلوچستان به شبکه فیبر نوری متصل خواهد شد.
وی با اعلام اینکه بزرگ‌ترین پایگاه فضایی غرب آسیا به‌عنوان یادگار رئیس جمهور شهید در چابهار در حال ساخت است، تأکید کرد: فاز نخست این پایگاه با 56 درصد پیشرفت فیزیکی با کا‌ر شبانه‌روزی در حال تکمیل است و تا حداکثر دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و بنا داریم نخستین پرتاب را امسال از این پایگاه داشته باشیم.

وزیر ارتباطات با تصریح به اینکه "عملیات ساخت این پایگاه در همین دولت کلید خورد."، خاطرنشان کرد: در همین دولت هم ان‌شاءالله به بهره‌برداری خواهد رسید تا شاهد پرتاب‌ها از این پایگاه باشیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جلیلی: ۸ سال اقتصاد را تعطیل کردند، اما امروز مدعی شده‌اند
دیوارنگاره جدید میدان ولی‌عصر(عج) در استقبال عید غدیر
راه آهن: منتظر افزایش قیمت بلیت قطار هستیم
سیدحسن نصرالله سخنران اربعین شهید رئیسی است
سخنرانی سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در دانشگاه تهران +عکس
بیانیه فراکسیون روحانیت مجلس در خصوص انتخابات
۴ بازیکن پرسپولیس در لیست خرید یحیی
واکنش وزارت بهداشت به ادعای ظریف درباره واردات واکسن کرونا
خطر بزرگ بیخ گوش علیرضا بیرانوند
دیدار سعید جلیلی با مردم تبریز
مشارکت بالا در انتخابات به امنیت ملی کمک می‌کند
تاکید زاکانی بر اجماع ۴ نامزد اصولگرای ریاست جمهوری
زنان چگونه رأی تمام خانواده را تعیین می‌کنند؟
کسی که با حجت عقلی و شرعی کناره‌گیری می‌کند فداکار است
آخرین جزئیات مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر
کاربران پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به ۴۸ میلیون رسید
بایدن آمریکا را درگیر جنگ جهانی سوم می‌کند
درخواست ۱۴۰ نماینده مجلس برای اجماع نامزدهای جبهه انقلاب
انتشار وصیت‌نامه شهید‌ آل‌هاشم
خبرخوش برای دانش‌بنیان‌‌ها؛ ضمانت وام تاسقف ۳۰۰میلیارد تومان
نظر نامزدهای ریاست جمهوری درباره مسائل آموزش و پرورش چیست؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top